Estate, a Reverie (2015) - التركة، حلم اليقظة | يلو بيجز
Estate, a Reverie (2015) - التركة، حلم اليقظة
  • التاريخ
    22 - Mar 2019
  • الساعة
    18:00 - 20:00
  • العنوان
    مؤسسة عبد المحسن القطان, رام الله, رام الله والبيرة
  • مشاهدة
    333

English Follows:
عرض فيلم ضمن مشروع رام الله دوك 2019.
التركة، حلم اليقظة (2015)| اخراج: اندريا لوكا زيمرمان | 83 دقيقة.
اللغة: الإنجليزية.

يدعوكم البرنامج العام في مؤسسة عبد المحسن القطان لحضور فيلم "التركة، حلم اليقظة (2015)" في المركز الثقافي لمؤسسة عبد المحسن القطان - الطيرة، الساعة السادسة مساءً.

يعبِّر فيلم التَّرِكَة، حُلم يقظة، عن احتفاليّة حماسيّة بالسمات الإنسانية الاستثنائية التي نشهدها في حياتنا اليومية. الفيلم الذي صُوِّر على مدى سبعة أعوام، يكشف الّلثام عن صمود السكان الذين تتجاهلهم الصور التي تمثِّلهم في وسائل الإعلام والاستجابات الاجتماعية الأعمّ، وتقدِّمهم في صور نمطية إلى حد بعيد. ويتساءل الفيلم، الذي ينسج لوحات متآلفة تعرض إعادة التمثيلات التاريخية التي يملكها السكان، والمناظر الطبيعية، والدراسات الهندسية، والمشاهد الدرامية، عن الطريقة التي تيسِّر لنا أن نقاوم تأطيرنا تأطيراً حصرياً من خلال الطبقة أو النوع الاجتماعي أو القدرة أو العجز، وحتى من خلال الجغرافيا.

Film Screening as part of Ramallah Doc 2019.
Estate, a Reverie (2015) | Directed by: Andrea Luka Zimmeman | 83 mins.
Language: English

The Public Program in A.M. Qattan Foundation invites you to attend the Screening of " Estate, a Reverie (2015)" at the A.M Qattan Foundation Cultural Centre- Al-Tira, at 18:00.

Estate, a Reverie is a spirited celebration of extraordinary everyday humanity. Filmed over seven years, Estate, a Reverie reveals and celebrates the resilience of residents who are profoundly overlooked and stereotyped by media representations and wider social responses. Interweaving intimate portraits with the residents’ own historical re-enactments, landscape and architectural studies and dramatised scenes, the film asks how we might resist being framed exclusively through class, gender, ability or disability, and even through geography.
---------------------------------------
ينظم هذا العرض في سياق مشروع "خارج الرؤية" الذي ينعقد في إطار رام الله دوك 2019 بهدف مساءلة سبل الرؤية المعهودة في سياق الثقافة البصرية في فلسطين، بإشراف وتقييم عدنية شبلي. وتمتد فعاليات المشروع على مدار أسبوع، سيتم خلاله عرض سلسلة أفلام عالمية تعرض لأول مرة في فلسطين، يومياً من 18 وحتى 24 آذار.
يهدف مشروع رام الله دوك، الذي يقام بالشراكة ما بين مؤسسة عبد المحسن القطان، وفيلم لاب، ومؤسسة غوتيه، والمعهد الفرنسي في القدس، إلى دعم صانعي/ات الأفلام الفلسطينيين/ات، في حقل الأفلام الوثائقية بشكل عام، وذلك من خلال توفير الفرصة لهم/ن لعرض مشاريعهم/ن الوثائقية، والدفاع عنها مباشرة أمام مجموعة تضم عدداً من المنتجين والمحررين المفوضين من محطات تلفزيونية وشركات إنتاج عالمية.
This screening aims to question conventional ways of seeing in the visual culture of Palestine. It is organised as part of the “Out of Sight” project, facilitated and curated by Adania Shibli, and is held in the context of Ramallah Doc 2019. The activities of the project will run for a week, during which a series of international films will be screened for the first time in Palestine, from the 18th until the 24th of March.
The Ramallah Doc project, in partnership with A.M. Qattan Foundation, Film Lab, Goethe Institut and the French Institute in Jerusalem, aims to support Palestinian documentary filmmakers by providing them with the opportunity to present and pitch their documentaries to a forum of international film producers and TV representatives.