London (1994)- لندن | يلو بيجز
London (1994)- لندن
  • التاريخ
    20 - Mar 2019
  • الساعة
    20:00 - 22:00
  • العنوان
    مؤسسة عبد المحسن القطان, رام الله, رام الله والبيرة
  • مشاهدة
    377

English Follows:
عرض فيلم ضمن مشروع رام الله دوك 2019.
لندن (1994) | إخراج : باتريك كيلر| مدة الفيلم: 85 دقيقة|
لغة الفيلم: الإنجليزية

يدعوكم البرنامج العام في مؤسسة عبد المحسن القطان لحضور فيلم "لندن (1994)" في المركز الثقافي لمؤسسة عبد المحسن القطان - الطيرة، الساعة الثامنة مساءً.

يشاهَد في هذا الفيلم، الذي يُعَدّ مزيجاً بديلاً ومقتضباً من فيلم روائي وفيلم وثائقي، جانبٌ من لندن التي نادراً ما يراه السيّاح. ويعود فريق مخرجي الفيلم الذي أخرج فيلم "روبنسون في الفضاء" إلى عاصمة المملكة المتحدة ليكتشفوا مقدار التغيّر الذي يمكن أن يطرأ على مدينة حديثة في غضون فترة وجيزة لا تتعدّى سبعة أعوام، حيث يضع رحّالة يكتنفه الغموض (وهو بول سكوفيلد، الذي لا يُسمع له صوت إلا من خلال صوت مُصاحِب)، بعد أن عاد أدراجه إلى لندن وجاب المدينة مع روبنسون الذي أحبّه طيلة حياته، نُصب عينيه، سلسلة من المواقع التاريخية الخلّابة التي خلّدها وأذاع صيتها كُتّاب معروفون، مثل إدغار ألان بو، والشاعر الفرنسي شارل بودلير. وسرعان ما يكتشف الرحّالة، خلال رحلاته مع روبنسون في شوارع لندن التي كانت تنبض بالحياة يوماً، أن هذه المدينة لم تَعُد سوى طيف لمجدها التليد، بسبب الآثار المدمّرة التي خلّفها التلوث، والخوف من القنابل التي يزرعها الجيش الجمهوري الأيرلندي، وتردّي المحيط الحضري.

Film screening as part of Ramallah Doc 2019.
London (1994)| Directed by: Patrick keiller | Duration: 85 mins|
Language: English

The Public Program in A.M. Qattan Foundation invites you to attend the Screening of "London (1994)", at the A.M Qattan Foundation Cultural Centre- Al-Tira, at 20:00.

A side of London rarely experienced by tourists is seen in this austere mix of narrative film and documentary. The filmmaking team behind Robinson in Space returns to the capitol of the United Kingdom to find out how much a modern city can change in the short window of seven years. Upon returning to London to tour the city with his long-time lover Robinson, a mysterious traveller (Paul Scofield, heard only in voice-over) sets his sights on a series of fascinating historical locales made famous by such popular authors as Edgar Allen Poe and French poet Charles Baudelaire. In their journeys through city streets once brimming with vitality, the traveller soon finds that London has become but a shadow of its former glory due to the damaging effects of pollution, IRA bomb scares and urban decay.
---------------------------------------

ينظم هذا العرض في سياق مشروع "خارج الرؤية" الذي ينعقد في إطار رام الله دوك 2019 بهدف مساءلة سبل الرؤية المعهودة في سياق الثقافة البصرية في فلسطين، بإشراف وتقييم عدنية شبلي. وتمتد فعاليات المشروع على مدار أسبوع، سيتم خلاله عرض سلسلة أفلام عالمية تعرض لأول مرة في فلسطين، يومياً من 18 وحتى 24 آذار.
يهدف مشروع رام الله دوك، الذي يقام بالشراكة ما بين مؤسسة عبد المحسن القطان، وفيلم لاب، ومؤسسة غوتيه، والمعهد الفرنسي في القدس، إلى دعم صانعي/ات الأفلام الفلسطينيين/ات، في حقل الأفلام الوثائقية بشكل عام، وذلك من خلال توفير الفرصة لهم/ن لعرض مشاريعهم/ن الوثائقية، والدفاع عنها مباشرة أمام مجموعة تضم عدداً من المنتجين والمحررين المفوضين من محطات تلفزيونية وشركات إنتاج عالمية.
This screening aims to question conventional ways of seeing in the visual culture of Palestine. It is organised as part of the “Out of Sight” project, facilitated and curated by Adania Shibli, and is held in the context of Ramallah Doc 2019. The activities of the project will run for a week, during which a series of international films will be screened for the first time in Palestine, from the 18th until the 24th of March.
The Ramallah Doc project, in partnership with A.M. Qattan Foundation, Film Lab, Goethe Institut and the French Institute in Jerusalem, aims to support Palestinian documentary filmmakers by providing them with the opportunity to present and pitch their documentaries to a forum of international film producers and TV representatives.