On the De- of Deterritorialize| ملاحظات نحو متحف شيوعي في فلسطين | Yellow Pages
On the De- of Deterritorialize| ملاحظات نحو متحف شيوعي في فلسطين
  • Date
    17 - Oct 2018
  • Hour
    17:00 - 20:00
  • Address
    مركز خليل السكاكيني الثقافي, Al-masyoun, Ramallah & Al-Bireh
  • Views
    371

*English follows

يدعوكم مركز خليل السكاكيني الثقافي للانضمام للقاء الثالث من سلسلة لقاءات مع الفنانين آيرين انسطاس ورينيه جابري تحت عنوان "ملاحظات نحو متحف شيوعي في فلسطين: عن "التفكيك" في تفكيك المجال والاستعمار والإنشاء والمأسسة"، وذلك يوم الأربعاء 17.10.2018 على الساعة 5:00 مساءً. هذه السلسلة ضمن معرض دَيْن المقام في المركز ضمن نشاطات قلنديا الدولي 2018.

المتحف‭ ‬الشيوعي‭ ‬الفلسطيني ‬هو‭ ‬فكرة‭ ‬لمتحف‭ ‬يضم‭ ‬مجموعاته‭ ‬الفنية‭ ‬داخل‭ ‬منازل‭ ‬الفلسطينيين‭ ‬والاسم‭ ‬يشير‭ ‬إلى‭ ‬مجهود‭ ‬لإنشاء‭ ‬متحف‭ ‬مفَكِك‭ ‬للاستعمار‭ ‬متجاوزا‭ ‬للحدود ‬ينبثق‭ ‬كحشائش‭ ‬بين‭ ‬الكتل‭ ‬الاسمنتية‭ ‬والجدران‭ ‬التي‭ ‬تم‭ ‬تخطيطها‭ ‬وتصميمها‭ ‬ووضعها‭ ‬بشكل‭ ‬فظ‭ ‬فوق‭ ‬خيالنا‭ ‬لتقمعه‭ ‬وتحتويه. وبالتالي‭ ‬فهو‭ ‬اقتراح‭ ‬لاستعادة‭ ‬لامحدودية‭ ‬وفاعلية‭ ‬الفن‭ ‬في‭ ‬قدرته‭ ‬على‭ ‬تغيير‭ ‬الطريقة‭ ‬التي‭ ‬نرى‭ ‬بها‭ ‬العالم‭ ‬في‭ ‬قدرته‭ ‬على‭ ‬استجواب‭ ‬الحياة‭ ‬كما‭ ‬هي‭ ‬اليوم‭ ‬يستخدم‭ ‬الشيوعية‭ ‬الموجودة‭ ‬بشكل‭ ‬مسبق‭ ‬بيننا‭ ‬كمورد‭ ‬رئيسي. وكمتحف شيوعي‭ ‬فإن‭ ‬النضال‭ ‬من‭ ‬أجل‭ ‬التحرر‭ ‬والمساواة‭ ‬من‭ ‬خلال‭ ‬الاختلاف‭ ‬والتضامن‭ ‬والعدالة‭ ‬ليست‭ ‬موضوعات‭ ‬من‭ ‬بين‭ ‬أمور‭ ‬أخرى‭ ‬بل‭ ‬هي‭ ‬مبرر‭ ‬وجوده‭.‬

(سيتم إضافة تفاصيل اللقاء لاحقاً)

********

Khalil Sakakini Cultural Center invites you to attend the third of a series of three gatherings with Ayreen Anastas and Rene Gabri "Notes toward a communist Museum in Palestine: On the De- of Deterritorialize, Deconstruct, Decolonize, Destitute" which will take place on Wednesday 17.10.2018 at 5:00 pm. This is part of Debt exhibition which is part of Qalandiya International 2018.

The Communist Museum of Palestine is an idea for a museum that houses its collection inside the homes of Palestinians. It names an effort to create a decolonizing and deterritorializing museum, one which emerges like grass between the concrete slabs and walls which have been planned, designed and crudely placed atop our imaginary to stifle and contain it. Thus, it is a proposal for restoring the indeterminacy and potency of art both in its capacity to alter the way we see the world and in its ability to interrogate life as it is lived today. It uses as its main resource, the communism that is already there, among us. And as a communist museum, the struggles for emancipation, equality through difference, solidarity, and justice are not themes among others, but its raison d’être.

(Details on this meeting will be added later this week)