استكشاف المجموعات عن قُرب: التراث الغنائي الفلسطيني | يلو بيجز
استكشاف المجموعات عن قُرب: التراث الغنائي الفلسطيني
  • التاريخ
    28 - Nov 2018
  • الساعة
    14:00 - 15:00
  • العنوان
    النتحف الفلسطيني, رام الله, رام الله والبيرة
  • مشاهدة
    182

استكشاف المجموعات عن قُرب
التراث الغنائي الفلسطيني

المتحدثة: نائلة لبس
الأربعاء، 28 تشرين الثاني | 14:00 -15:00

لعب التطريز مرفقًا بالأغاني والدبكة الشعبية دورًا محوريًا في استعراض الثقافة الفلسطينية على مستوى العالم، خاصة بعد النكبة. وتعتبر الأغاني الشعبية كما التطريز واحدة من أهم مكونات التراث الفلسطيني والتي تروي التاريخ غير المكتوب لحياة الفلسطينيين الاجتماعية.

برفقة الباحثة في التراث الغنائي الفلسطيني، نائلة لبس، سنتجول في معرض "غزْل العروق" لنستمع سويًا إلى الأغاني الفلكلورية التي نقدمها في المعرض، ونقرأ سويًا ومن خلال الأغنية ملامح من التاريخ الفلسطيني، ونتعرف على تطور الأغنية الشعبية وظروف تشكلها. كما ستقدم لنا نائلة لبس اضاءات عن تجربتها في حفظ وتوثيق وإنقاذ التراث الغنائي الفلسطيني طيلة سنوات.


Objects-in-Focus
Palestinian Lyrical Heritage

Wednesday, November 28 | 14:00 - 15:00
Speaker: Naila Libbes

Embroidery, along with music and folkloric dancing, played a pivotal role in portraying Palestinian culture throughout the world, especially after the Nakba. Like embroidery, popular songs are considered a vital component of Palestinian heritage, revealing the unwritten history of Palestinian social life.

Accompanied by Palestinian lyrical heritage researcher, Naila Libbes, we will tour the exhibition Labour of Love and listen to the folkloric music that accompanies the exhibition. Through the songs, we will explore aspects of Palestinian history and learn about the development and production of popular songs. Ms. Libbes will also talk about her experience in researching, documenting, and preserving Palestinian lyrical heritage throughout the years.