Gradus 2 : Meeting: music by Loay Balawi | العتبة ٢: لقاء | يلو بيجز
Gradus 2 : Meeting: music by Loay Balawi | العتبة ٢: لقاء
  • التاريخ
    16 - Mar 2019
  • الساعة
    19:00 - 20:00
  • العنوان
    مركز خليل السكاكيني الثقافي, رام الله, رام الله والبيرة
  • مشاهدة
    15

* English follows

يسر مركز خليل السكاكيني الثقافي أن يدعوكم لحضور العرض الثالث من سلسلة "العتبة٢"، أمسية "لقاء: موسيقى من تأليف لؤي بلعاوي"، وذلك يوم السبت الموافق 16/ 3/ 2019 على الساعة 7:00 مساءً.

لقاء هو عرض موسيقي للفنان لؤي بلعاوي يعزف فيه مؤلفات من الحانه على آلة العود, تلاقت هذه الالحان في كل مناسبة على حدة نسبة للشعور الذي يتلافى مع كل لحظاته ومشاعره واهدافه , ليتمكن من خلالها ترجمة ما يدور حوله من احداث على اشكال موسيقى وجمل بالنهاية تصب في طريق اللقاء المرتقب. يرافق لؤي في هذا العرض إبراهيم فروخ على الايقاع.

العتبة هي سلسلة عروض موسيقية في مركز خليل السكاكيني الثقافي من تنظيم دينا الشلة، تسعى العتبة إلى تقديم منصة للموسيقيين المحليين ليقدموا أعمالهم غير المنتهية، أو إعادة تقديمها بطريق جديدة، أو عزف أعمالهم الأصلية أو ما هو جديد في موسيقاهم. في السلسلة الثانية سنقدم خمسة عروض موسيقية تتراوح.ستمتد العروض من 23 شباط حتّى 13 نيسان

بطاقة الدخول: 30 شيكل. (تذهب 20 شيكل منها لدعم الموسيقيين و10 للمركز والقيّمة)

برنامج العروض القادمة:

2019/3/23 أكثر من ثلاث أوتار،
فيرا كافالين، ودينا الشلّة، وأشرف دبّاح

2019/4/13 مخلوطة: موسيقى من تأليف جاي كروسلاند

----------------------------------------------------------------


Khalil Sakakini Cultural Center happily invites you to the Third concert of Gradus 2 “Meeting: music by Loay Balawi ”, on Saturday 16/3/2019 at 7:00 pm, at Khalil Sakakini Cultural Center.

Meeting is a performance of music by the oud player, accompanied by percussionist Ibrahim Froukh. This music came was written at different times during his life and hence carries a multitude of meanings and emotions that converge together to make sense of the world around him through musical forms and statements.

Gradus is a concert series by Khalil Sakakini Cultural Center, curated by Dina Shilleh. It provides a platform for local musicians to present the unfinished, the revisited, the original or the new in their music. In its second edition, this concert series consists of 5 musical performances. The series will take place between February 23rd till April 13th.

Ticket (30 NIS) (20 NIS to support the Musicians, 10 NIS to support the center activities and the curator)


Program of the next concerts:

- March 23, 2019, More than Three Strings.
Vera Cavallin (harp), Dina Shilleh (piano), and Ashraf Dabbah (guitar)

- April 13, 2019, Makhlouta: music by Jay Crossland