A Palestinian Painter’s View of Art History- artist Samia Halaby | يلو بيجز
A Palestinian Painter’s View of Art History- artist Samia Halaby
  • التاريخ
    14 - Apr 2019
  • الساعة
    18:00 - 20:00
  • العنوان
    مركز خليل السكاكيني الثقافي, رام الله, رام الله والبيرة
  • مشاهدة
    892

*English follows

تتشرّف مؤسّسة الدراسات الفلسطينيّة وساقية ومركز خليل السكاكيني الثقافيّ
بدعوتكم إلى المشاركة في جلسة حواريّة بعنوان "نظرة فنّانة فلسطينيّة لتاريخ الفنّ" مع الفنّانة الفلسطينيّة سامية حلبي.
.
.
يوم الأحد 2019/4/14 الساعة 6:00 مساءً، في مركز خليل السكاكيني الثقافي
.
.

-عن الندوة
طوَّرت سامية حلبي رؤية نظريّة لتاريخ الفنّ تتلاءم بشكل أكبر مع استخداماتها كرسّامة. كان ذلك نتيجة لإدراكها أنَّ التاريخ الغربيّ للفنّ تتمّ كتابته بطريقة تستثني غير الغربييّن وتضعهم في فئات أدنى. تشمل النظريّة تاريخ الصور من بداية الزمن وحتّى الوقت الحاضر.

-سامية حلبي
ولدت سامية حلبي في القدس، فلسطين في سنة 1936. هي فنانة بصريَّة، وكاتبة، وباحثة، وناشطة. تستمرّ الآن وهي تُنهي عقدها السادس كرسّامة فاعلة، باستكشاف التجريد وعلاقته بالواقع. عرضت أعمالها في صالات عرض، ومتاحف، ومعارض فنيَّة في الولايات المتّحدة، وأوروبا، وآسيا، وأمريكا الجنوبيَّة. وتُقتَنى أعمالها في مجموعات خاصة وعامة في مختلف أنحاء العالم ومن ضمنها متحف غاغينهايم (في نيويورك وأبو ظبي)، ومعهد العالم العربيّ. ألّفت حلبي وساهمت في العديد من الكتب، منها: “Liberation Art of Palestine” (2011)، "رسم مذبحة كفر قاسم" (2016)، "Growing Shapes: Aesthetic Insights of an Abstract Painter" (2018). وهي وأعمالها موضوع لدراستين والعديد من المراجعات الفنّيّة.

* أنتم مدعوون للمساهمة في دعم أنشطة مركز خليل السكاكيني من خلال التبرع بمبلغ 10 شيكل

*بدعم من مؤسسة عبد المحسن قطان عبر منحة "مشروع الفنون البصرية: نماء واستدامة" الممولة من السويد

----------------------------------------------------------------
The Institute for Palestine Studies and Sakiya and Khalil Sakakini Cultural Center are pleased to invite you to a seminar on A Palestinian Painter’s View of Art History with the Palestinian Artist Samia A. Halaby.
.
.
On Sunday, 14/4/2019, at 6:00 PM, at Khalil Sakakini Cultural Center.
.
.
-About the Seminar
Samia Halaby has developed a theoretical view of art history which is more appropriate for her use as a painter. This was done due to an insight that Western art history is written in a manner which excludes non-westerners and places them in lesser categories. The theory encompasses the history of pictures from the beginning of time to the present.

-Samia A. Halaby was born in Jerusalem, Palestine in 1936. She is a visual artist, writer, scholar, and activist. Now, rounding out her sixth decade as an active painter, she continues to explore abstraction and its relationship to reality. She has exhibited in galleries, museums, and art fairs throughout the US, Europe, Asia, and South America. Her work is housed in private and public collections around the world, including the Guggenheim Museum (New York and Abu Dhabi) and the Institut Du Monde Arabe. Halaby has authored and contributed to a number of books, notably: “Liberation Art of Palestine” (2001), “Drawing the Kafr Qasem Massacre” (2016), and “Growing Shapes: Aesthetic Insights of an Abstract Painter” (2018). She is the subject of two monographs and numerous reviews.

*Suggested donation 10 nis “goes to support the existence and the activities of Khalil Sakakini Cultural Center”

*Supported by the A.M Qattan Foundation through the ‘Visual Arts: A Flourishing Field’ Project, funded by Sweden